Kişinin yaşadığı sosyete zarfında kıymeti olan , kudret, şekil ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyönetmen.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; kişinin davranışlarındaki yaşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değustalıkme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı bünyelabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin ammaçlarına münasip ) değustalıkme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değustalıktirilmesi ammaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değustalıkme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asliye öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim ammaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı eksiksiz kültürler muhtevain benzeridır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değustalıkebilir, lakin sürecin doğbirliı değustalıkmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birokkalı filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna üzerine farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değustalıkikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın zarfında eğitime üzerine temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değustalıkikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, âdemoğlu muhtevain yaşam boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere münasip olabileceği kabilinden istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin ustalıkletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabilinden gelişigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, yetişek merkezleri kabilinden mekânlarda maruz yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır yetişek ise informal eğitidir. Kısaca yetişek yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek sarhoş olmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belirli bir düşünce ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal yetişek ise spontane gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir dizge olarak ele tuzakındığında ise yetişek sisteminin üç asliye ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Kaynar; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol zarfında gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, test mealları kabilinden matlup davranış değustalıkiklikleridir.