SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü kavram. Ancak bu dü kavram mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kızılışdoneş firmaları ve internetten satış yapan e-kâr siteleri derunin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda dönem dönem birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz açhava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması derunin yapılan çkızılışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik arkaışı mesleklemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini artırmaya müteveccih bir çkızılışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çkızılışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkızılışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çkızılışmalardır. SEM belli bir bütçe derunin verilen reklamları kapsarken SEO çkızılışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak derunin yapılan çkızılışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı biraz henüz açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkızılışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise derunerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde binalabilmesidir. Yani SEO derunin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi derunin yeni bir ödeme binalmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çkızılışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çkızılışmaları ise uzun soluklu çkızılışmalardır. SEO çkızılışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri adım adım yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir öbür önemli ayrım da doğallıktır. SEM çkızılışmaları ücretli reklam çkızılışmaları evetğu derunin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkızılışmalarında bu gidiş farklıdır. SEO çkızılışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik akışı sağlamlar.
Bu dü kavram, derunerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çkızılışmalarındaki derunerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkızılışmalarında ise hedef henüz ticari evetğu derunin derunerikler SEO çkızılışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu saymak değildir ki SEM derunerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki derunerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz çok ya da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.