Logo nedir? Söz mazmunı olarak nesep kontralığı dilimizde amblem olan, bir hizmetin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak hizmetletmenin veya organizasyonun kazık olarak yaptığı hizmeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi mazmunı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı dâhilerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda söz mazmunının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan nefer veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı az çok önemlidir. öteki taraftan logo dizayn çaldatmaışmasını meydana getirecek nefer veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çaldatmaışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, hizmetletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çaldatmaışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğhizmettirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik dâhilin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş meydanı ile faaliyette mevcut şirketler dâhilin elan çok tercih edilebilir. Yalnızca bir sektörde canlılık gösteren hizmetletmelerin çoğunlukla logoları kesimü temaşa fiyat. Ancak çabucak bir tomar kesim ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne hizmete yarar?
İşletmeler dâhilin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devran aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Yıprak halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple hizmetletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza salim adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çaldatmaışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir zahirte teşhisnmasını sağlayan hizmetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, palas anlaşılır, geçekırlanması palas, olabilir olduğunca az nüshada renkten oluşfinansıdır. Her çmüsavi baskı ve sektör tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok makro ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Gayrı şirket evet da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya makro zarar verir.
Logo tasarımcıyı bileğil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e nazaran logoyu üreten tasarımcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine reva olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıdüzen lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devran dahi temizılda lafıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün evet da şirket dâhilin logo tasarlanacağı devran o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devran simgenin taşıyacağı mazmun bakımında bu bili çok önemlidir.